tirsdag 12. april 2011

Tine Solheim kjole

Så var endelig kjolen ferdig .... Vanskelig å få frem riktig farge, men den er strikket i Royal Alpakka 5236  fra Dale Garn



Rundt livet sydde jeg på perler .... himla mange perler ...

Rundt halsen og øverst i livet skulle der også være perler, men her tok jeg en kjappere løsning med bånd ...


Alt i alt et greit prosjekt. Det er litt feil i mønsteret i forbindelse med halsfelling, men her valgte jeg min egen løsning. Synes også armene er forferdelig lange. Mulig jeg tar dem av og strikker nye. Da vil jeg strikke dem en 5cm kortere og kutte ut økningen til puff.... Synes det ble feil med at de var så smale nede og ut som en dutt rett over albuen ... Mine armer er store nok som de er :)
..................................................................................................................................................................

Så har blubbo kommet inn i kjolen ..... godt foten er bedre sånn at jeg kan komme igang med trening igjen ... her må der bort en 10 - 20 kilo .... da blir sikkert kjolen bra til høsten ... :)

Har brettet opp armene nede ....

2 kommentarer:

Elin sa...

Utrolig flott kjole! Nydelig farve, flott mønster, alt var bare så fint. Så mye jobb. Synes du er kjempeflink.

Mettemor sa...

Tusen takk Elin :)

Kjolen har jeg ikke tatt i bruk enda. Vurderer å ta av armene og strikke nye litt kortere, uten dette "pufftillegget" som står i oppskriften. Det var noe som ble helt feil ...