tirsdag 12. april 2011

Litt sånn innimellom strikking ...

Innimellom Tine Solheim kjolen har det blitt tid til litt småstrikk/hekling ....

Var på messe for en ukes tid siden, og der heklet jeg koselig sitteunderlag:


Det er heklet i dobbel Pt3 på heklenål 12mm. Den lille blomsten er heklet i enkel Pt3 på heklenål 6mm.


Når jeg kom hjem gikk sitteunderlaget rett i maskinen, og sånn ble resultatet :)
Vasket på normalprogram 40 grader.

Disse må jeg lage flere av. Koselig å ha i stolene utenfor butikken og i stoler hjemme på terrassen.
Kan hekles i alle regnbuens farger. Hva med noen i rødt, hvitt og blått til 17. mai ?


Videre har jeg strikket påskeegg. Dette stammer fra Dale 241 Påske med design av Arne & Carlos.

Skal fylles med myyyyye godis til Påske :)

4 kommentarer:

Birthemor sa...

stilig! men har vel brukt opp tiden min, så å lære å hekle er kanskje litt ambisiøst...

Mettemor sa...

Ikke noe ambisiøst i det hele tatt ... dette er veldig enkel hekling :)

Marit sa...

Så flott blogg du har og mye fit.
Ønsker deg en fin påske.

Mettemor sa...

Tusen takk Marit :)

Riktig God Påske til deg også. Vi krysser fingrene for at det blir strålende vær i hele landet og myyyyye uteihagenåjobbetid :))))