søndag 12. september 2010

Oppdatering ....

... fra drivhuset.

Det spirer og gror fortsatt :)



Med tanke på at vi snart er i midten av september, synes jeg det er artig at så mye spirer og gror enda. Nå får vi bare håpe på at vinter og kulde lar vente på seg ...



Dette er en afrikansk villaubergine som har kommet med blomster etter at den flyttet inn i drivhuset. Spesiell plante med lange skarpe pigger / torner på bladene. Er veldig spent på om jeg klarer å få noe frem ...



Dette er også en aubergine  - Long farm. Den har fløyelsmyke blader, men små pigger på blomstene ... ja, for denne har også kommet med blomster etter at den flyttet inn i drivhuset. Spennende .....



Chili'en står nå og godgjør seg og jeg venter på at de skal få den flotte røde fargen :)



Tror hvert fall Kiwi'en liker seg i drivhuset for den har kommet med nye skudd. Nå krysser jeg bare fingrene for at den skal klare vinteren også.



Første agurk er snart klar for å høstes :)


2 kommentarer:

Petunia sa...

Du så spennende! En kollega av min mann dyrket agurker i drivhuset sitt og vi fikk noen av ham. Jeg har aldri smakt så gode agurker før! De var mye mer "sprø" og saftigere enn dem vi får i butikken. Rene snopet! Jeg sier absolutt ja til kortreist mat!

Mettemor sa...

Jaaa, det er spennende. Gleder meg utrolig masse til våren igjen. Da kan jeg virkelig svinge meg der ute :)

Skal bli deilig med egendyrkede agurker, tomater og chili :)