mandag 16. august 2010

Drivhus ferdig

Ja, så var endelig drivhuset ferdig ... Og jeg er kjeeeeempeglad :)
Det gjenstår bare å legge inn strøm og montere taklamper.
Men om vi skulle gjort denne jobben én gang til, hadde jeg sagt blankt nei ... Det har vært mye jobb og mange utfordringer ... Men nå er jobben gjort og da er det bare glede.



De første plantene har flyttet inn :) To stk. små drueplanter. De skal få nye større potter, men det får jeg ta i morgen.



Her skal jeg stå og plante. Det skal bli kjekt. I morgen skal jeg potte om agurk- og tomatplanter, sånn at de også kan flytte inn :)

2 kommentarer:

Petunia sa...

Å, jeg visste ikke at du hadde blogg:) Koselig!
Stilig med drivhus. Kunne tenkt meg å ha det selv. Er det ferdig byggesett dere har montert eller har dere laget det helt selv?
Spennende å s ehva du får til inne i her! Har du noe spesielt du skal plante??

Mettemor sa...

Er ikke noen dreven blogger Petunia, men prøver litt. Har ikke gjort meg så veldig kjent med hvordan ting og tang virker, men det kommer vel etter hvert....

Det er byggesett vi jeg har kjøpt gjennom Gartnerteknikk. Det var et slit å sette sammen - mye verre enn IKEA møbler - men det gikk til slutt. Vi brukte noen ettermiddager. Mye arbeid i forkant med å grave ut tomten og støpe platting. Har fått fliser på gulv, innlagt strøm og klargjort til vann :) Valgte litt feile fliser, lyse ... de skulle nok vært litt mørkere !!! Men er kjempehappy :))))))