lørdag 20. oktober 2012

Emil Ulsmåg

Den 29. juni 2012 kom min lille skatt Emil til verden og jeg var blitt den stolte farmor :)

Søndag 21. oktober skal vidunderet døpes. Farmor ble veldig glad og rørt da hun fikk det ærefulle oppdraget med å strikke dåpskjolen.

Nå er oppdraget fullført og så får vi håpe mor, far og gullgutten blir fornøyd med resultatet.

Kjolen er strikket i Baby Silk fra Du store Alpakka.

I luen valgte jeg 1 cm bredt lyseblått bånd
 
Drakten som skal være inni kjolen. 0,6 cm bredt bånd i armer og ben.
 
 
Også i kjolen har jeg brukt 0,6 cm bredt bånd.
 
Bladmønster
 
 
Så får vi håpe dåpsbarnet passer inni drakten :)
 
GRATULERER SÅ MYE MED DÅPSDAGEN 21. OKTOBER
EMIL ULSMÅG
 
FARMOR ER VELDIG GLAD I SITT LILLE GULL
 
______________________________________________________
 
 
 
 

6 kommentarer:

Wenche D sa...

Det var en nydelig dåpskjole, en annerledes løsning med buksedrakten inni. Gratulerer med gullet!

Mettemor sa...

Tusen takk Wenche :)

Ja, det var en veldig grei løsning. Når selve dåpen var over og middagen startet tok vi bare av kjolen. Da hadde han en fin dress på seg i besøket :)

Unknown sa...

Så flott! Hvilket mønster er det? Skal strikke dåpslue til barnebarnet mitt, og denne synes jeg bare er helt nydelig :)

Mettemor sa...

Tusen takk Bente :)

Kjolen var vellykket og man blir litt stolt når man står på kirketrappen og sønnen visker til mor "Vi har den fineste kjolen av alle" :)

Mønsteret er fra Garnstudio.no

Lykke til med barnedåpen

Unknown sa...

Så flotte bilder :)
Jeg skal prøve meg på denne (er litt bekymret for at den er vanskelig..)
Har du noen gode tips til deler som var vanskelige? Jeg syntes også de anbefalte veldig små pinner, hvilen pinne str endte du opp på?

Mettemor sa...

Tusen takk Maria :)

Nå er det en stund siden jeg strikket dåpskjolen (3 år).
Kan ikke huske noen vanskelige deler. Viktigste er å følge mønsteret som det står :)
Mener jeg endte opp med pinner 3 eller 3,5mm. Strikk en prøvelapp og sjekk strikkefastheten din.

Lykke til :)