fredag 9. mars 2012

Cubics firkantede pinner

Og jeg som trodde vi hadde nådd toppen av toppen når de fantastiske Harmony Wood pinnene kom ....

Men det var før jeg fikk prøvd de nye firkantede pinnene Cubics. Disse er bare heeeeeelt fantastisk. Slapper veldig av når jeg strikker med disse. Ikke snakk om å få høye skuldre ... :)

Cubics finnes nå i settpinner, rundpinner og utskiftbare pinner.


Her har jeg lagt opp til genser i Dreamline-serien. Strikket i Air og Soul.
Fantastiske garn fra Du store Alpakka :)

Nå er mor fornøyd :)

_____________________________________________________________________

2 kommentarer:

Anonym sa...

e det mulig at det kan bli bedre med firkanta pinner ?? har prøvd bambus.. og det var BAMBUS - livredd for å strikke vrangt - trodde grillspydet skulle knekke...henger ikke tråen jysla fast i 4 kante ???

Mettemor sa...

Jeg trodde også at dette ville bli vanskelig å strikke med, men etter mange gode tilbakemeldinger fra kunder tenkte jeg at jeg skulle prøve. Og det gjorde jeg rett i, for disse var fantastiske å strikke med. Just love it :)
Selvfølgelig er ikke trepinner like sterke som metallpinner, så man kan ikke bøye og bende på dem.
Men tråen henger ikke fast i disse pinnene selv om de er firkantede. Jeg strikker på pinner 5mm med dobbelt garn, og det er helt supert :)