mandag 10. oktober 2011

I en stille stund ......

.... her på jobb fikk jeg strikket et av de populære pyntesjalene :)
Det er strikket i Butterfly Color.



Jeg har strikket sjalet på følgende måte:
Satte de første 6 løkkene øverst i tråden på en pinne. Jeg brukte pinne 6mm, men størrelsen har egentlig ikke noen betydning da det er størrelsen på løkkene som bestemmer strikkefastheten.
Satte neste løkke på venstre pekefinger og strikket første løkke på pinnen med denne. Satte neste løkke på venstre pekefinger og strikket neste løkke på pinnen med denne. Fortsatte sånn på alle 6 maskene. Snudde og strikket på samme måte tilbake.
Strikket på denne måten til jeg hadde nok tråd igjen på nøstet til å felle av.
Vanskelig å feste tråder, så jeg satte en knute på slutten.


--------------------------------------------------------------------------




Ingen kommentarer: