søndag 12. juni 2011

Til og fra stranden ......

Endelig er sommerkjolen ferdig :)
Den er strikket i Lerke - et garn jeg blir stadig mer glad i. Oppskriften på kjolen finnes i Dale 238 Sommer. Jeg har brukt litt andre farger for å gi kjolen litt "mitt preg".



Hele kjolen er strikket i et veldig lett mønster, hvor man bruker et kast som man trekker over 3 masker. Kjolen er strikket frem og tilbake i 4 deler.



Perler kjøpte jeg på Europris. Det er treperler, så jeg er litt usikker på hvordan de oppfører seg i vask ... Må sikkert byttes ut etterhvert, men i hurten og sturten var det disse jeg endte opp med :)

Her kom de rette fargene frem også gitt :)


Så er det bare å vente på at sommeren skal komme ... og en del kilo forsvinne ....




_________________________________________________________________________________

7 kommentarer:

lise sa...

Kjempeflott, Mette!

Birkus sa...

wohoh for en utrolig flott kjole!
Liker kombinasjonen av garn og annen pynt.

Mettemor sa...

Tusen takk Lise og Birkus :)

CosiFanTutta sa...

Nydelig kjole! Likte fargen veldig godt. Helt fantastisk den TIne kjolen i et tidligere innlegg også. SÅnne store prosjekter er nok ikke noe for en amatør. Det hadde tatt to år!!

Marit sa...

Nydelig kjole du har strikket.
Jeg liker og Lerke garnet godt.
Håper snart det blir vær til å bruke sommertøy.

Elin sa...

Så flink du er. Fin kjole og flott modell! Kiloene synes jeg ikke du skal tenke noe på, jeg synes du er kjempesøt ;)

Mettemor sa...

Tusen takk alle sammen :)

Gleder meg faktisk til å kunne bruke denne kjolen når sommeren finner ut at den skal komme til Bergen ... i år ... eller neste år gjerne :)