mandag 27. desember 2010

Julegavene 2010

I år fikk jeg ikke strikket så mange Julegaver som jeg ville, men noen ble det :

Therese fikk en hals strikket i Puno. Dette er et garn i alpakka og merinoull. Supermykt og superdeilig.


Også Vilde fikk en hals i Puno .... bare litt mindre :)


Wibecke og Sølve sine flotte tvillinger fikk hver sin jakke strikket i Baby Silk. Dette er et garn i alpakka og silke og supermykt og deilig :)



Storebror Erik fikk klaffevotter strikket i Sterk. Også et alpakkagarn fra Du store Alpakka :)


Marit og Rune sitt første barnebarn Celine fikk en kjole strikket i Zarina. Dette er 100% merinoull ... også veldig mykt :)


Kristin sin lille hundevovs Rontu fikk en genser strikket i Pt5. Dessverre var den litt for liten, så skal prøve å strikke en ny, litt større :)


Håper jo selvfølgelig at alle ble fornøyd. Lover atter et år at til neste år .... da skal jeg begynne tidlig på Julegavene da :))))))))))


4 kommentarer:

Ina sa...

Her var det masse fint :D

Lurer på hvor oppskrifte på kjolen er fra...

Ha en strålende romjul!

Mettemor sa...

Tusen takk Ina :)

Oppskriften på kjolen er fra et italiensk mønsterhefte som heter Filatura di Crosa Baby Rivista nr. 12 :)

Snuppesnella sa...

Åååå så mye fint du har strikket !

Likte kjempegodt de flotte jakkene ! Nydelig forseggjort mønster.
Vottene som du bretter over har jeg planer om å strikke også. Nå ble jeg skikkelig inspirert til begynne. :)

Ha en godt nytt år !

Mettemor sa...

Tusen takk, Snuppesnella :)

Riktig godt nytt år til deg også :=