tirsdag 12. oktober 2010

Speidergenser

Pleier ikke ta på meg monteringsarbeid for andre, men så hender det jeg ikke klarer å si nei ....
Sto opp 06.30 i morges for å bli ferdig. Rakk å sy for hals og strikke halsen før jobb. Sydde til halsen og sydde i ermene etter at jeg kom på jobb ... sånn innimellom alt annet ... :)


På denne speidergenseren har jeg brodert merket bak, sydd opp ermeåpning og hals, strikket hals og sydd i ermene.



Jeg har aldri før sydd for hals på maskin i stedet for å felle ved strikking, og for å si det sånn ... jeg kommer ikke til å gjøre det igjen heller ... Det var ikke noen enkel løsning, hvert fall ikke for meg som i utgangspunktet ikke er særlig god venn med symaskinen ! Men, men man lærer alltid noe :)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Så flink (og snill) du er!

lise sa...

Speidergenser, det var ingen dum idé.. Jeg har en speider her i huset, men jeg tror kanskje han har nok gensre i riktig størrelse for øyeblikket..

Mettemor sa...

Takk Pringeling :)

I dag kom gutten som skulle inn i genseren, innom butikken. Han var sååååå fornøyd og glad. Hadde genseren på seg, og den passet så fint. Kjekt når en 12 år gammel gutt kommer og takker for jobben jeg har gjort. Det satt jeg virkelig stor pris på :)

Unknown sa...

Hei. Har du strikke-oppskrift på speidermerket. ?

Mvh Anett